4 Ekim 2012 Perşembe

Vectra B - Philips CCR 600 Aux-In Eklentisi


Opel Vectra B'lerde birkaç çeşit teyp mevcut

CAR 400 - Radyo-Kaset çalar
CDR 500 - Radyo-CD çalar
CCR 600 - Radyo-Kaset-CD Changer

Zamanında bu kadar çeşit yapmışlar ama en basit AUX bağlantısını atlamışlar, onu da ben tamamladım :)

Aux'un kattığı özellikler
- mp3 player veya telefondan müzik dinleme
- Kulaklığın mikrofonu ve aracın hoparlörlerini kullanarak telefon görüşmesi yapabilme (araç kiti gibi)
- Telefon ile internet radyo imkanı
- Teybin önceki tüm özellikleri halen çalışmaya devam ediyor



Gereken malzemeler
- Aux jakı (dişi)
- Ara kablo (iki ucu erkek-erkek kulaklık jakı)
- Bir miktar kablo

mp3 player bağlamak için bu kadarı yeterli. ama ben telefon bağlamak istediğim için, telefonumda Nokia olduğu için biraz daha zahmete girdim.
- 2,5mm jaklı yan sanayi kulaklık
- Nokia AD-54 Kulaklık aparatı (telefonu kullanmadan müzik çaları kontrol edebilme ve telefon cevaplama imkanı sağlıyor)

Maliyet
Aux jakı - milyoncularda satılan 1 liralık radyodan söktüm
2.el Nokia AD-54 - 10 TL
Yan sanayi kulaklık - 7,5 TL
1 tane kulaklık jakı (erkek) - 0,50 TL
Ara kablo - kullanmadığım bir kulaklıktan faydalandım

Aşağıdaki fotoğrafta fazladan malzemelerde mevcut, lazım olursa diye almıştım :)

Gönderilen Resim


Yapıma başlıyoruz
Öncelikle AD-54 aparatı 3,5mm jak kullanıyor, bunu telefona uygun 2,5mm jaka çevirmek için yan sanayi kulaklığın kablosunu AD-54'e aktardım

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim


Artık AD-54'ü E71'de kullanabiliyorum.
Sırada teybi sökmek var

Gönderilen Resim


Fotoğraftaki 4 vidayı söktükten sonra o deliklerden teyp sökme aparatını sokup radyoyu çekmek gerekiyor.
Bende o aparat olmadığı için 4 tane tornavidayla sökmeyi denedim ama kullanışsız oldu işe yaramadı :D
Bu yüzden tersten sökmeyi denedim, ön paneli tamamen söküp tırnakları arkadan çıkardım. Türk aklı :D

Gönderilen Resim


Teybi çıkardıktan sonra alt kapağı söküyoruz ve bağlantıyı yapacağımız TEA0675 entegresi karşımızda

Gönderilen Resim


Ben ön konsol içinde ve radyodan çıkan kablolarla uğraşmak istemediğim için Aux jakını teyp üstüne yerleştirmek istedim
Bunun için teyp panelinde uygun bir boşluk var.

Gönderilen Resim


Gerekli ölçüleri alıp paneli deliyoruz ve jak orjinaliymiş gibi yerine oturuyor
(yanlışlıkla CODE yazısı üzerine ufak bir çizik attım :biggrin: )

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim


Sıra entegrenin bağlantısında.
Aşağıdaki resimde 1-R, 24-L, 16-Şase uçlarından kablo alıyoruz
Ben kulaklıktan artan tek kabloyu kullandım.

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim


Jakı yerine sabitlemek kaldı. 1mm kalınlığında plastik levhadan parçalar kesip üstüste yapıştırdım.
Bir kenarından da delik açıp teyp panelindeki board'un vida deliğine geçirdim.

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim


Board'u yerine vidalayınca jakı arkadan desteklediği için yerine tam oturdu :)

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim


ve teyp hazır

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim


Ses kalitesi çok iyi, ayrıca telefonun EQ ayarlarından da faydalanarak daha temiz ses alma imkanı da oldu.
Müzik dinlerken telefon çaldığında müzik otomatik kapanıp telefona geçiyor.
Telefon görüşmelerinde ses net ama eğer sesi fazla açarsam mikrofon karşı tarafa kendi sesini tekrar dinletiyor :) Insignia'daki gibi kaliteli görüşme sağlayamıyor.

Sistemin çalışma yapısını da kısaca anlatırsam;
kasetçaların dilini tornavidayla içeri ittim, bu yüzden kaset sesi veremiyor ama aux girişinden aldığı sesi hoparlörlere veriyor.
yani teyp kaset çaldığını sanarken aslında mp3 çalıyor ihihi


Kullanım Videosu




3 yorum:

  1. tebrikler güzel bir iş olmul entegreye lehim yaptığın uçları tam öğrene bılırmıyım acaba ciziçde 2 uç göstermışsın ama 3 yere lehim yapmışsn galıba ?

    YanıtlaSil
  2. yazdığın satırı atlamşım galıba şimdi gördum kolay gelsın usb olanınıda gormek ıstetriz = )

    YanıtlaSil
  3. Bende CAR 400. Dediğiniz gibi yaptım amma ses kalitesi çook düşük. Neden ola bilir ?

    Kondensatör kullanarak direk TDA7372a amplifier-a lehimleye bilirmiyim ?

    Arabada sol tarafdan ses hiç yok. Bununla alakası yok, araba alınandan öyle. CDR500 arıyorum şimdi.

    Önceden teşekkürler.

    YanıtlaSil